Linjasaneeraus – Koko saneeraus hallitusti yhdellä kumppanilla

Suunnitteletko linjasaneerausta taloyhtiöösi ja etsit kumppania, joka ymmärtää aikataulupaineet, budjetin ja viestii selkeästi prosessin eri vaiheissa? Bravida toteuttaa linjasaneeraukset kustannustehokkaasti, laadukkaasti ja aikataulussa.

Meille putkiremontti tarkoittaa vastuuta taloyhtiön merkittävimmästä sijoituksesta. Siksi on tärkeää, että voit luottaa meihin ja antaa kotisi turvallisiin käsiimme. Luottamuksen luomiseksi olemme huolellisesti suunnitelleet palvelumme jokaisen vaiheen. 

Vahvaan osaamiseemme kuuluu oma projektinjohtohenkilöstö, nimettyjä kokopäiväisiä työnjohtajia, projektikoordinaattori sekä erikoisalojen työnjohtajia. Kaikki toimihenkilömme ovat yrityksemme omaa henkilöstöä. 

Remontin aikainen tiedotus, dokumentointi ja kommunikointi tapahtuvat digitaalisen järjestelmän kautta, mutta voimme myös räätälöidä ne yksilöllisten tarpeiden mukaan. Käytämme suunnittelussa huoneistokortteja, joiden avulla voimme tarkasti seurata, mitä kuhunkin huoneistoon on suunniteltu. Työnjohto on aina henkilökohtaisesti tavoitettavissasi. 

Meiltä löytyy:

  • Markkinoiden paras tekninen osaaminen 
  • Kokemusta ja ammattitaitoa siitä, miten asiat kannattaa suunnitella ja toteuttaa 
  • Oma projektikoordinaattori, joka toimii ensisijaisena yhteyshenkilönä asukkaille 
  • Korkea asiakastyytyväisyys (85 % antoi arvosanaksi 4–5, asteikon ollessa 1–5.) 

Mikä on linjasaneeraus?

Linjasaneeraus – eli tuttavallisemmin putkiremontti – tarkoittaa yleensä käyttövesi- ja viemäriputkistojen sekä märkätilojen ja usein myös sähkö-, ilmanvaihto- ja tietoliikennejärjestelmien uusimista.  

Linjasaneeraus on kiinteistön elinkaaren kannalta usein laajin peruskorjaus, joka parantaa asumismukavuutta ja ehkäisee vahinkoja. Linjasaneerauksen myötä kiinteistö saa toimivan talotekniikan ja märkätilat vuosikymmeniksi eteenpäin.

Perinteinen putkiremontti on taloyhtiölle investointi, jonka huolellinen läpivienti vaikuttaa asuntojen arvoon, asukasviihtyvyyteen ja taloyhtiön kustannusrakenteeseen pitkäksi ajaksi. Siksi on tärkeää, että hankkeen jokainen vaihe on hallinnassa ja dokumentoidaan huolellisesti. Bravidalla on käytössä oma digitaalinen järjestelmä remontin aikaiseen dokumentointiin, tiedottamiseen ja kommunikointiin, mutta räätälöimme myös niitä yksilöllisten tarpeiden mukaan.  

Linjasaneerauksen tavoitteena on mm: 

  • Pidentää kiinteistön elinkaarta
  • Estää vesivahingot ja vauriot
  • Nostaa asumismukavuutta ja kiinteistön arvoa
  • Tuoda kiinteistön käyttäjille energiansäästöä

Linjasaneerauspalvelut – urakkamuoto teidän tarpeisiinne

Bravida tarjoaa laajan valikoiman erilaisia urakkamalleja linjasaneerausprojekteihin. Ratkaisu valitaan kohteen ja tilaajan tarpeiden mukaan. Voit tutustua talotekniikan urakointipalveluihimme tarkemmin, mikäli haluat laajemman katsauksen eri urakkavaihtoehtoihin. 

Tarjoamme kokonaispalvelun suunnittelusta toteutukseen – kaikki saman katon alta. 

Toteutamme linjasaneeraukset kaikissa urakkamuodoissa:

  • KRV-urakointi.
  • Projektinjohtourakointi
  • Tavoitehintainen kokonaisurakointi
  • Kumppanuusmalli
  • Allianssimalli

 

Pyydä tarjous linjasaneerauksesta!

Miten linjasaneerausprosessi etenee?

Jokainen kohde on ainutlaatuinen. Siksi luomme räätälöidyn toteutussuunnitelman tilaajan tarpeiden mukaan. 

  1. Taloyhtiö teettää tarvekartoituksen ja tarvittavat kuntotutkimukset 
  2. Taloyhtiö teettää hankesuunnitelman ja valitsee urakkamuodon 
  3. Taloyhtiön valitsema suunnittelutoimisto tekee toteutussuunnitelman 
  4. Taloyhtiö tekee urakkasopimuksen Bravidan kanssa toteutuksesta
  5. Bravida lähettää aloitustiedotteen sekä järjestää asukasinfoillan ja huoneistokatselmukset 
  6. Bravida toteuttaa linjasaneerauksen 
  7. Lopputarkastus, käyttöönotto ja takuutyöt 

 

Miksi valita Bravida linjasaneeraukseen?

Bravida on yksi Suomen johtavista toimijoista ja olemme kehittäneet alaa jo pitkään.  

Bravidan pääkaupunkiseudun linjasaneerausyksikkö on ollut isännöintibarometrin selkeä ykkönen kolmesti, ja vuosina 2017 sekä 2018 voitimme vuoden putkiremonttipalkinnon. Tämä ei ole sattumaa, vaan kuvaa hyvin toimintamalliamme.  

Luomme yhdessä jokaiselle ainutlaatuiselle kohteelle kestävät ratkaisut tilaajan tarpeiden mukaan, olipa kyseessä suuri tai pieni kohde. Vuosittain noin 700–1000 asuntoa saa Bravida-saneerauksen.  

Pitkä historiamme, korkea asiakastyytyväisyys ja vahva taloudellinen asema tekevät meistä turvallisen valinnan taloyhtiöille, jotka haluavat ennakoitavuutta ja laatua linjasaneerauksiin. 

Meiltä löytyy: 

  • Markkinoiden paras tekninen osaaminen. 
  • Kokemusta ja ammattitaitoa siitä, miten asiat kannattaa suunnitella ja toteuttaa. 
  • Oma projektikoordinaattori, joka toimii ensisijaisena yhteyshenkilönä asukkaille. 
  • Korkea asiakastyytyväisyys (85 % antoi arvosanaksi 4–5, asteikon ollessa 1–5). 

Oma projektikoordinaattori 

Tarjoamme henkilökohtaisen yhteyshenkilön, joka varmistaa asukkaiden toiveiden toteutumisen. Palvelemme materiaalivalinnoista sisustussuunnitteluun ja räätälöityihin lisäpalveluihin asti – kaikki yksityiskohdat hoidetaan sujuvasti ja selkeästi. Lisäksi huolehdimme asukasviestinnästä ja remontin kaikista käytännön järjestelyistä, jotta asukkaat voivat keskittyä nauttimaan uudistuneesta kodistaan. 

Toimimme valtakunnallisesti yli 25 paikkakunnan verkostolla ja tarjoamme ratkaisuja, joissa yhdistyvät oma talotekniikkaosaaminen ja innovatiivinen lähestymistapa. Meillä suurin osa työstä tehdään omalla henkilöstöllä, mikä takaa osaamisen ja työn jäljen pysyvyyden. 

Bravida tunnetaan myös ratkaisukeskeisyydestä sekä siitä, että kaikki työt tehdään luvat ja työturvallisuusmääräykset täyttäen. Kommunikointi projektihenkilöstön kanssa on mutkatonta ja parhaat tiedonjakokanavat räätälöidään yksilöllisten tarpeiden mukaan. 

Bravida panostaa erityisesti: 

  • Asumishaittojen minimointiin 
  • Selkeään viestintään asukkaiden suuntaan 
  • Realistisiin aikatauluihin ja tehokkaaseen koordinointiin

Saat meiltä kokonaisvaltaisen linjasaneerausratkaisun – tehokkaasti ja hallitusti. 

Tutustu referensseihimme! 

Miten linjasaneeraus näyttäytyy asukkaalle?

Linjasaneerauksen aikana asunnossa ei voi valitettavasti asua, mutta se ei tarkoita sitä, että unohtaisimme asukkaat. Pidämme asukkaat ajan tasalla koko remontin ajan viestimällä linjasaneerauksen edistymisestä. Käytössämme on digitaalinen järjestelmä, jonka kautta kommunikoimme asukkaiden kanssa. Näin viestintä on aina ajankohtaista ja saamme toimitettua tiedon kaikille osapuolille samanaikaisesti. 

Tällaisia tietoja ovat esimerkiksi tiedot: 

  • Aloitustiedote remontista 
  • Asukasinfoilta 
  • Huoneistokohtaiset tiedotteet 
  • Huoneistokatselmukset 
  • Viikkotiedotteet koko saneerauksen ajan 
  • Tiedotus asunnon valmistumisesta 
  • Palautekysely 

 

Bravida järjestää linjasaneerauksissa asukasillan, jossa ohjeistetaan kiinteistön asukkaita toimimaan putkitöiden aikana. Lisäksi asukkaat saavat yleistiedotteen, jossa kerrotaan putkityöstä ja sen vaadittavista toimenpiteistä. Työskentelemme kohteissa pääasiassa arkena ja ilmoittamme asukkaille aina viikonlopputöistä erikseen. 

Usein kysyttyä linjasaneerauksesta

Putkiremontti ja sen kustannukset askarruttavat monia asiakkaita. Alla vastauksia yleisimpiin kysymyksiin: 

Olemme koonneet yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia, jotka liittyvät linjasaneeraukseen eli putkiremonttiin. Tämä auttaa sinua hahmottamaan, mitä saneeraus tarkoittaa käytännössä ja mitkä asiat vaikuttavat putkiremontin hintaan. 


Putkiremontin hinta riippuu kohteen koosta, tekniikasta ja urakkamuodosta. Tarkemman kustannusarvion saat ottamalla meihin yhteyttä.

Yleensä 6–12 viikkoa per porras – riippuen laajuudesta ja työmenetelmistä. 

Huoneistoissa ei voi asua linjasaneerauksen aikana. 

Kun putkistot ovat yli 50 vuotta vanhoja tai ilmenee toistuvia vuotoja ja vaurioita. 

Ota yhteyttä!

Aluekohtaisten linjasaneerausyksiköiden yhteystiedot

Pääkaupunkiseudun linjasaneerausyksikön yhteystiedot: 

Mika Hämäläinen
Yksikönpäällikkö, tarjouslaskenta

+358 40 054 8050
mika.hamalainen@bravida.fi 


Marika Kivimäki
LV-tarjouslaskija
 
+358 44 901 5364 
marika.kivimaki@bravida.fi 


Sami Koskela
Yksikönjohtaja
 
+358 40 624 2557 
sami.koskela@bravida.fi 

Janika Lehtinen
Projektikoordinaattori, takuutyöt
 
+358 40 136 4100 
janika.lehtinen@bravida.fi 




Turun ja Raision alueen yhteystiedot:
 

Janne Kauppinen 
Yksikönjohtaja  
+358 50 344 2773 
janne.kauppinen@bravida.fi


Vaasan ja Seinäjoen alueen yhteystiedot:
 

Jaakko Keltto  
Yksikönjohtaja  
+358 50 321 3320 
jaakko.keltto@bravida.fi

Hangon alueen yhteystiedot: 

Mats Rosenblad 
Yksikönpäällikkö  
+358 40 736 8088 
mats.rosenblad@bravida.fi

Tammisaaren, Karjaan, Kirkkonummen ja Inkoon yhteystiedot: 

Mats Rosenbland 
Yksikönpäällikkö  
+358 40 736 8088 
mats.rosenblad@bravida.fi